2012. október 12., péntek

szalagos fánk

Hozzávalók:
• 50 dkg liszt
• 2 dl tej
• 40 g élesztő
• 50 dkg porcukor
• 6 dkg olvasztott vaj
• 5 tojássárgája
• olaj a sütéshez
• lekvár és porcukor a tálaláshoz

Elkészítés:
A langyos tejet, a porcukrot és az élesztőt összekeverjük és 15 percig állni hagyjuk, hogy legyen ideje felfutni. Utána hozzáadjuk a liszthez, továbbá az olvasztott vajat és a tojássárgákat is, és simára nyújtjuk a tésztát, majd 30 percig meleg helyen duplájára kelesztjük. Ha megkelt, ujjnyi vastagságúra nyújtjuk és 6 cm átmérőjű kiszúróval kiszaggatjuk a fánkokat. Ezután 10 percig pihentetjük őket, majd közepüket ujjunk segítségével elvékonyítjuk, s forró olajban kisütjük őket. Sütésnél figyelni kell rá, hogy azzal az oldalával kezdjük, amelyiken a lyuk van, s ekkor fedőt is használjunk, mikor a fánkokat megfordítjuk az olajban, a fedőre már nincs szükségünk.



 Tipp:Én egyszer a végén úgy csináltam mnt ahogyan a képen vettem egy olvadós csokit olvasztotam és abba a tetejét belemártotam :))Úgy is nagyon finom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése